De malletband van muziekvereniging De Woudklank bestaat uit een groep enthousiaste muzikanten vainstructeurn ca. 18 leden.

De groep repeteert op de maandagavond van 19.30 – 21.30 uur in het ‘Buurthuus’ te Noordwolde en staat onder leiding van dirigent en tamboer-maitre Gerwin Schalen.

Gerwin is sinds 2012 aan onze vereniging verbonden. Onder zijn bezielende leiding wordt iedere maandagavond met veel plezier vlotte en moderne muziek ingestudeerd.

Binnen onze malletband worden diverse instrumenten bespeeld. De melodielijn bestaat uit marimba’s, xylofoons en klokkenspellen en de slagwerksectie uit snares, basedrum, timtom en quints. Ook kunnen er diverse andere instrumenten bespeeld worden, variërend van bekken tot bongo’s en bij-instrumenten.

De malletband kan altijd uitbreiding gebruiken, zowel voor de slagwerksectie als voor de melodiesectie. Kom gerust eens vrijblijvend langs om een kijkje te nemen en wellicht voor de geoefende muzikant om even mee te spelen.

De malletband en de majorettegroep verzorgen samen ca. 20 optredens per jaar, met name in de regio. In het voorjaar van 2015 is voor het eerst een optreden verzorgd in Bree in België.