Majorettes De Woudklank

Wat is majorette?

Majorette is een combinatie van showdans, ballet en twirlen. Tijdens de showdans leer je complete dansshows met bewegingen uit diverse dansstijlen zoals o.a. streetdance en hip hop. Ballet is een klassieke dansvorm, gebonden aan een aantal vastgelegde technieken. Twirling is een showsport waarmee gewerkt wordt met de baton tijdens gym- en dansoefeningen op ritmische muziek. Tijdens de majorette lessen wordt er een combinatie van deze verschillende danstechnieken aangeleerd. Als van ouds zijn de majorettes een onderdeel van de muziekvereniging. In de loop van de jaren staat het werken met de baton centraal maar worden de technieken, de dans en de muziek steeds vernieuwd.

Optredens

De majorettes verzorgen samen met de malletband  straatoptredens, zoals; avondvierdaagsen en diverse optochten. De meiden lopen dan in mooie tenues van de vereniging of geheel in stijl passend in het thema van de optocht. Tijdens concerten of festivals worden er ook showtjes gedaan. Dit kan zowel op mechanische muziek als op nummers van de malletband en fanfare uitgevoerd worden.

Lessen

Deze groep bestaat uit ongeveer 20 enthousiaste meiden die iedere maandag middag trainen onder leiding van Andrea Gorter-De Jong. Dit gebeurt in drie groepen en is afhankelijk van niveau en leeftijd. De jongste groep heeft van 16.00 – 16.45 uur les, de middelste groep van 16.45 – 17.30 uur  en de oudste groep van 17.30 – 18.30 uur.

Contact

Ben je nieuwsgierig naar onze majorette lessen? Kom dan eens langs op maandagmiddag in ’t Buurthuus in Noordwolde.