De Woudklank zoekt een dirigent m/v

Fanfare de Woudklank zoekt een dirigent

Vereniging: Fanfare de Woudklank Noordwolde (friesland)

Speelniveau: 4e divisie

Repetitie op: Woensdag, van 20 uur tot 22 uur

Het fanfareorkest van Muziekvereniging De Woudklank is op zoek naar een enthousiaste dirigent (m/v).

Wie zijn wij?
Muziekvereniging De Woudklank is opgericht in 1926 en bestaat uit majorettes, een MalletBand, een jeugdorkest, een fanfareorkest en een dweilorkest. Het fanfareorkest bestaat uit ongeveer 30 leden.
Het fanfareorkest verzorgd verzorgt voornamelijk populaire optredens met lichte muziek maar zoekt de competitie ook op door deel te nemen aan festivals en concoursen. Het orkest heeft een standaard fanfareopstelling waarbij binnen sommige secties de bezetting dun is. Wij streven naar kwalitatief goede optredens voor omvangrijk en enthousiast publiek en werken daarbij ook regelmatig samen met andere verenigingen.
Onze visie is om een stabiel muzikaal niveau te ontwikkelen. Daarnaast willen we groeien naar een orkest met een gezond ledental. Wij vinden het belangrijk dat er tijdens de repetities een goede balans is tussen inspanning en ontspanning.

Wij zoeken
Een gemotiveerde en enthousiasmerende muzikaal leider/dirigent die samen met ons aan een mooie muzikale toekomst wil werken met als resultaat muzikaal speelplezier van onze leden tijdens repetities en uitvoeringen, kwalitatief goede optredens en continuïteit van het orkest. De muzikaal leider adviseert over repertoire en haalbare muzikale doelstellingen op zowel korte als lange termijn en zorgt voor het halen van deze doelstellingen.

Profielschets
Profielschets dirigent / muzikaal leider:
• In het bezit bent van of afstuderend voor Hafa directie;
• Weet inspiratie, motivatie en enthousiasme over te brengen, houdt variatie in de wekelijkse repetitie zodat iedereen met plezier naar de repetitie komt, in balans met de muzikale prestaties;
• Is pedagogisch sterk onderlegd, inventief, creatief en inspirerend om muzikaal het maximale uit de muzikanten van verschillende leeftijden en niveaus te halen binnen het vermogen van zowel de individuele muzikant als de hele groep;
• Denkt mee met instromende jeugdleden;
• Heeft affiniteit met het verenigingsleven en heeft voldoende tijd om naast de voorbereiding van reguliere repetitietijd de voorbereiding van de diverse optredens aan te sturen;
• Beschikt over muzikaal en dynamisch leiderschap;
• Beschikt over communicatieve en sociale vaardigheden;
• Geeft leiding aan de samenwerking met vocalisten, koren en/of andere gezelschappen.

Sollicitatieprocedure
Vanuit belangstellenden worden kandidaten geselecteerd en uitgenodigd voor een gesprek met de sollicitatiecommissie. Een proefdirectie zal onderdeel uitmaken van de verdere sollicitatieprocedure. De startdatum van deze functie is november 2019. Reageren op deze vacature kan tot uiterlijk 30 september.

Solliciteren
Uw reactie in de vorm van een CV en motivatie ontvangen wij ook graag via woudklank1926@gmail.com. Vermeld hierbij ‘Vacature dirigent fanfare’.
Voor vragen kan per e-mail of telefoon contact opgenomen worden met Nanda Loeve, voorzitter, 06-30762884.